Nasveti
Trendi in analize
Kako spletne ocene vplivajo na izbiro izvajalca storitev?

Kako spletne ocene vplivajo na izbiro izvajalca storitev?

Vemo, kako težko je najti zanesljivega mojstra, zato smo raziskali, kaj stranke resnično potrebujejo pri izbiri izvajalca.

Rezultati raziskave, ki smo jo izvedli na Primerjam.si, kažejo, da ima večina ljudi visoka pričakovanja glede kakovosti storitev in transparentnosti izvajalcev.

Uporabnikov ne zanima zgolj povprečna ocena – ključna so napisana mnenja preteklih strank, skupno število ocen in odzivi izvajalcev na objavljena mnenja strank.

Spletne ocene so postale sodobna različica priporočila od ust do ust – ključna referenca, ki pogosto odloča o tem, ali se bo stranka odločila za določenega izvajalca.

81% ljudi pravi, da spletne ocene vplivajo na to, katerega izvajalca izberejo.

Kaj stranke pogledajo pred odločitvijo o izvajalcu storitev?

Krožni diagram, ki prikazuje odstotke števila spletnih ocen, ki jih stranke preberejo pred izbiro izvajalca storitev. Največji delež (33.8 %) predstavljajo stranke, ki preberejo 4–7 ocen, sledijo tisti, ki preberejo več kot 10 ocen (21.5 %), in tisti, ki preberejo 8–10 ocen (20.7 %). Manjši delež prebere 1–3 ocene (13.1 %), medtem ko 10.9 % strank ne bere spletnih ocen. V središču diagrama je zapisano število anketirancev (n=405). Diagram je na temno modrem ozadju, spodaj je logotip Primerjam.si na zeleni podlagi.

Koliko ocen preberejo iskalci storitev, preden se odločijo za izvajalca oziroma storitev?

  • 13,1 odstotkov potencialnih strank prebere 1-3 ocene,
  • 33,8 odstotkov pregleda 4-7 ocen,
  • 20,7 odstotkov prebere 8-10 ocen,
  • 21,5 odstotkovse poglobi v več kot 10 ocen,
  • 10,9 odstotka ne bere spletnih ocen.
89 odstotkov iskalcev storitev prebere vsaj eno oceno na spletu, preden se odločijo za izvajalca.

Kaj pri ocenah stranke najbolj prepriča?

Najbolj na odločitev o izvajalcu storitev vplivajo zapisana mnenja drugih uporabnikov. Potencialne stranke ne pogledajo zgolj povprečne ocene, temveč pozorno preberejo mnenja preteklih strank in se odločijo na podlagi njihovih izkušenj:

  1. 59,7 odstotkov vprašanih se odloči na podlagi mnenja strank,
  2. 18,2 odstotkov najbolj zanima skupno število ocen,
  3. 14,3 odstotkov daje prednost aktualnosti ocen,
  4. 7,8 odstotkov se osredotoča predvsem na povprečno oceno.

Spletne ocene so temelj za vzpostavitev zaupanja

Več kot polovica iskalcev storitev ne bi najela izvajalca, ki nima nobene ocene.

53,8 odstotka vprašanih je odgovorilo, da ne bi najelo izvajalca, ki nima nobene spletne ocene.

Kako visoka mora biti povprečna ocena, da izvajalec pride v poštev pri stranki?

Minimalna ocena, ki jo mora izvajalec imeti, da še pride v poštev pri povprečnem iskalcu storitev je 3,87/5.
Grafična predstavitev z naslovom: "Najnižja ocena, s katero izvajalec še pride v poštev za izvedbo storitve". Na temno modrem ozadju je v osrednjem delu velik bel zapis povprečne ocene "3,87". Pod številko so prikazane zvezdice, ki ponazarjajo oceno: tri polne zvezdice in ena polovična. Spodaj je logotip Primerjam.si na zeleni podlagi.

Ljudje pričakujejo odziv izvajalca na spletne ocene

3 od 4 iskalcev (73,4 % vprašanih) storitev bere odzive izvajalcev na spletne ocene oziroma mnenja strank na spletu. Samo 26,6 odstotka odzivov izvajalcev ne prebere.

  • 31,5 odstotka iskalcev storitev pričakuje odgovor izvajalca na negativno oceno oziroma mnenje.
  • 24,4 odstotka vprašanih pričakuje odgovor na vsako objavljeno oceno oz. mnenje.
  • 44,1 odstotka odziva izvajalca na oceno ali mnenje ne pričakuje.
Vsak tretji iskalec storitev pričakuje odgovor izvajalca na negativno ocene stranke, vsak četrti pa na vsako objavljeno mnenje.

Kako hitro ljudje pričakujejo odgovore izvajalcev na spletne ocene in mnenja?

  • 6,3 odstotka iskalcev storitev pričakuje odgovor izvajalca na objavljeno oceno v nekaj urah.
  • 13,8 odstotka vprašanih pričakuje, da se izvajalec na objavljeno oceno odzove v roku 24 ur.
  • 23,8 odstotka potencialnih strank pričakuje odziv izvajalca v 3 dneh.
  • 17,4 odstotka ljudi odziv pričakuje v enem tednu.
  • 38,7 odstotka vprašanih odziva izvajalca ne pričakuje.