Nasveti
Izdelava spletnih strani
Kako poteka izdelava spletne trgovine in koliko stane?

Kako poteka izdelava spletne trgovine in koliko stane?

Nakupovanje preko spleta že dolgo ni več samo trend, spletne trgovine postajajo center poslovanja.

A prodaja preko spleta ni samoumevna. Za to potrebujete dobro zasnovano spletno trgovino, ki je estetska, funkcionalna, uporabniku prijazna, ima vzpostavljeno pregledno nakupno pot, je varna, se hitro nalaga in je visoko uvrščena na iskalnikih.

Dekle je navdušeno nad izdelkom iz škatle, ki ga je prejelo iz spletne trgovine.

Postavitev spletne trgovine terja veliko znanja iz različnih področij, zato je smiselno, da za to delo najamete strokovnjake.

Poiščete jih lahko tako, da preko obrazca na naši strani pošljete povpraševanje, podjetja za izdelavo spletnih trgovin pa vam bodo v nekaj delovnih dneh poslala nezavezujočo ponudbo.

Zahtevajte brezplačne ponudbe za izdelavo spletne trgovine

Kako poteka izdelava spletne trgovine

Izdelava spletne trgovine je projekt, ki poteka po več korakih. Zahteva sodelovanje različnih strokovnjakov (projektni vodje, oblikovalci, programerji, uredniki, itd.).

Načrtovanje, analiza, svetovanje

Z izvajalcem se dogovorite za sestanek in mu predstavite svoje želje in potrebe. Pomembno je, da izvedo čim več o vašem podjetju, izdelkih in kupcih. S seboj lahko prinesete izbrane slike, besedila, logotip in posnetke. Na podlagi vaših potreb analizirajo dejavnost, konkurenco in ključne besede, ter pripravijo načrt za vsa potrebna dela. V tej fazi se lahko dogovorite za pripravo pogodbe o sodelovanju. Nekateri ponudniki bodo pričeli z delom šele, ko bodo prejeli 30% nakazanega avansa na dogovorjen znesek projekta.

Dizajn, oblikovanje, uporabniška izkušnja

Grafični oblikovalci in načrtovalci uporabniške izkušnje (UX) poskrbijo za vizualno podobo spletne strani (logotip, barve, tipografija, postavitev elementov) ter za odlično uporabniško izkušnjo vaših kupcev (iskalniki izdelkov, kategorijske in produktne strani, nakupni proces, prikaz izdelkov, itd.). Pomembno je, da je spletna trgovina prilagojena vsem napravam (računalnik, mobilni telefon, tablica).

Tehnična izdelava spletne trgovine

Programerji morajo dizajn razviti v uporabno obliko na spletni strani. S pisanjem računalniške kode implementirajo različna orodja, nastavijo menije in druge elemente, naložijo vtičnike in module, integrirajo stran z drugimi programi, in drugo.

Vnos vsebine in osnovna SEO optimizacija

Spletna trgovina mora ob zagonu že imeti osnovno vsebino (slike, posnetki, besedila), tudi če boste večino izdelkov pozneje kasneje dodajali sami. V procesu izdelave strani je najbolje, da vsebino dostavite izvajalcu, ki jo nato vnese na stran. Dogovorite se lahko tudi o tem, da izvajalec vnese določeno število vaših izdelkov. Poleg tega stran tudi optimizirajo za spletne brskalnike z namenom čim boljše vidnosti na spletu.

majhen nakupovalni voziček pred prenosnim računalnikom

Testiranje pred objavo na spletu

Preverijo vse parametre in opravijo številna testiranja, zato da preverijo, ali spletna trgovina deluje tudi ob večjih obremenitvah, na vseh napravah in v vseh brskalnikih, ter da delujejo vse nastavljene funkcije (npr. obračunavanje popustov in dostave, možnosti plačil, prikaz izdelkov, itd.).

Dodajanje in urejanje vsebin

Izvajalec postavi sistem za upravljanje z vsebinami (CMS), zato da boste lahko sami urejali vsebino. Na primer, vstavljali nove izdelke, pisali opise, urejali in dodajali slike, spremljali analitiko, itd. Običajno je tako, da je učenje vključeno v osnovno ceno izdelave spletne trgovine in zajema okoli 2 uri.

Postavitev nove spletne trgovine

Kaj pomeni izdelava spletne trgovine po meri?

Izdelajo vam spletno trgovino, ki je prilagojena vašim potrebam. Na primer, če boste izdelke prodajali tudi v tujino, boste imeli veliko vsebine, nameravate širiti asortima izdelkov v prihodnosti, boste sami vnašali večji del vsebine, in drugo.

Katero platformo naj izberem (Magento, WooCommerce, Shopify, Wordpress…)?

Na voljo so različne platforme, na katerih se postavljajo spletne strani. Pri izbiri najbolj ustrezne platforme za vašo spletno trgovino vam bodo svetovali pri izbranem ponudniku. Platforma mora biti prilagojena vašim potrebam. Nekatere platforme zadoščajo za manjše spletne trgovine, spet druge pa so bolj primerne za večje spletne trgovine. Platforme se med seboj razlikujejo tudi v funkcionalnostih, možnostih nadgradenj in spletne analitike, itd. Ponujajo različne module in vtičnike.

Moram za urejanje vsebin v CMS sistemu kaj doplačati?

CMS sistemi, ki so integrirani v spletne platforme (Magento, Wordpress, Drupal,…), so večinoma brezplačni. Ponujajo vam vse funkcije, ki jih potrebujete za urejanje spletne trgovine.

Naj se odločim za dizajn po meri ali naj izberem že ustvarjeno grafično predlogo?

Lahko se odločite za unikaten grafični dizajn, pri čemer oblikovalci vse elemente prilagodijo vašim željam in potrebam. Temu pravimo tudi dizajn po meri, s katerim lahko realizirate vašo idejo o izgledu spletne strani. Potrebno pa je vedeti, da je to dražja možnost, ki precej podraži celoten projekt izdelave internetne trgovine. Lahko pa izberete že vnaprej oblikovano grafično zasnovo spletne strani (t.i. predloge), ki jih ponujajo različne platforme. Predloge dizajna še vedno potrebujejo številne prilagoditve, vendar precej manj, kot če bi spletno stran postavljali čisto od začetka.

Programerka za računalnikom kodira spletno stran po meri.

Koliko stane zakup grafične predloge?

Cena za zakup grafične predloge je odvisna od izbire platforme in različnih funkcionalnosti, ki jih ponuja. Predloge na platformi Wordpress se gibljejo od 40 do 60 €, na Magento platformi pa od 80 do 100 €. Gre za enkraten strošek.

Koliko časa traja postavitev spletne trgovine?

Postavljanje spletne trgovine lahko traja od dveh tednov do nekaj mesecev.

Postavitev nove spletne trgovine traja od 1 do 2 meseca, če se boste odločili za unikaten dizajn in individualne rešitve po meri, ali pa, če gre za izdelavo zahtevnejše spletne trgovine z veliko izdelki. Sicer pa izdelava spletne trgovine traja okoli 15 dni, če potrebujete bolj enostavno stran z manj izdelki, in že na pripravljeni temi. Čas je odvisen tudi od števila popravkov.

Zahtevajte brezplačne ponudbe za izdelavo spletne trgovine

Prenova spletne trgovine

Kdaj je čas za prenovo spletne trgovine?

Cilj spletne trgovine je v prodaji izdelkov ali storitev. Če vaša obstoječa spletna trgovina ne dosega želenih prodajnih rezultatov, ali pa na splošno zaznavate slab obisk strani, se razlog za to lahko skriva v pomanjkljivostih spletne strani. Največkrat je težava v slabši uporabniški izkušnji, zaradi katere se obiskovalci ne odločajo za nakup. Na primer, stran se počasi nalaga, spletna trgovina ne podpira različnih načinov plačila, ima zastarelo grafično podobo in nima odzivnega dizajna, itd.

Kako ugotovim, kaj konkretno je treba popraviti oz. spremeniti v spletni trgovini?

To prepustite strokovnjakom. Pri prenovi spletne trgovine je namreč zelo pomembna analitika obstoječe strani. Strokovnjaki preverijo funkcionalnost in hitrost strani, relevantnost vsebin, nakupne procese, uvrstitev na iskalnikih, področje plačevanja, in vse druge elemente. Le tako lahko ugotovijo, kaj je potrebno spremeniti, nadgraditi ali pa odpraviti morebitne napake.

Koliko stane prenova obstoječe spletne trgovine?

Prenova spletne trgovine vas bo prišla od 300 do 1000 €.

Če vaša spletna trgovina potrebuje manjšo prenovo, pri čemer programerji lahko obstoječo stran enostavno nadgradijo in preoblikujejo, je cena za prenovo spletne trgovine postavljena od 300 do 1000 €. V to je zajeto dodajanje različnih funkcionalnosti (moduli in vtičniki), popravljanje grafične podobe in uporabniške izkušnje, optimiziranje vsebine, spremembe v plačilnem procesu, konfiguriranje varnostnih protokolov, integracije z drugimi sistemi, dodajanje slik, itd.

orodje ključ na tipkovnici

Kaj pa, če potrebujem povsem novo spletno trgovino?

V določenih primerih se prenova obstoječe spletne trgovine ne izplača. To se zgodi v primeru, ko bi bila prenova spletnega mesta zahtevnejša od izdelave nove spletne trgovine. Če je temu tako, potem boste za spletno trgovino plačali po ceniku izdelave nove spletne trgovine.

Zahtevajte brezplačne ponudbe za izdelavo spletne trgovine

Vzdrževanje spletne trgovine

Zakaj potrebujem vzdrževanje spletne trgovine?

Ker je spletna trgovina »živa stvar«, se s časom spreminja in ima tudi svoje potrebe. Sama postavitev spletne trgovine vam ne zagotavlja, da bo stran v prihodnosti ves čas brezhibno delovala, kar je posebej pomembno pri spletnih trgovinah, kjer kupci kupujejo izdelke ali storitve vsak dan in 24 ur na dan. Vzdrževanje spletne trgovine skrbi za nemoteno delovanje, posebej pri morebitnih nadgradnjah in posodobitvah, ter za zaščito strani pred neželenimi vdori.

Kdo skrbi za vzdrževanje spletne trgovine?

Smiselno je, da za vzdrževalna dela najamete istega izvajalca, ki je za vas tudi izdelal spletno trgovino. Podjetja ponujajo različne pakete ter vam nudijo tehnično podporo preko elektronske pošte in telefona.

Kaj vse je vključeno v paket za vzdrževanje spletne trgovine?

Med redna opravila pri vzdrževanju spletne trgovine štejemo mesečno posodabljanje platforme, na kateri imate postavljeno stran, mesečno posodabljanje zakupljene teme oziroma predloge, posodabljanje vtičnikov in modulov, ko je to potrebno, ter mesečno varnostno kopiranje vsebin (samodejno ali ročno). Nekateri paketi nudijo tudi ostala dela, kot so posodobitve spletnih vsebin, optimiziranje spletne strani (npr. sledenje spremembam Google algoritma).

Kakšna je cena za vzdrževanje spletne trgovine?

Cena za vzdrževanje spletne trgovine je najbolj odvisna od paketa, ki ga izberete. Paketi pa so zasnovani za različne potrebe. Za spletno trgovino z manjšim obsegom funkcionalnosti in orodij najverjetneje ne boste potrebovali najbolj naprednega paketa s širokim obsegom storitev. Preverite pri izbranem ponudniki, kateri paket je najbolj primeren za vašo spletno trgovino. Običajno je tako, da boste strošek plačevali na mesečni ravni, nekatera podjetja pa ponujajo tudi letni zakup paketa, na katerega nudijo določen popust. Cene za vzdrževanje spletne trgovine se gibljejo od 40 € na mesec za osnovne pakete pa do 150 € na mesec za naprednejše pakete.

Kaj vpliva na ceno za postavitve spletne trgovine?

Zadovoljna stranka gleda v škatlo

Cena za izdelavo spletne trgovine je odvisna od obsega izvedenih del ter od zahtevnosti izdelave. Dejavniki, ki vplivajo na končno ceno za postavitev spletne trgovine so:

Obseg spletne trgovine

Če rečemo, da gre za manjšo spletno trgovino, s tem mislimo na manjše število izdelkov oz. manjši obseg prodajnega asortimaja. S tem so povezane tudi ostale stvari, kot je manjše število uporabnikov, manj zaloge, manj sprememb na spletni strani, itd. Večje internetne trgovine pa potrebujejo bolj napredno zasnovo, pri čemer lahko v trgovino dodajate neomejeno število izdelkov.

Število strani in podstrani

Izvajalec mora vsako stran in podstran ustrezno oblikovati in nastaviti vse funkcije. Če bo vaša spletna trgovina imela veliko kategorij o izdelkih in različnih podkategorij, bo izvajalec pri tem imel več dela.

Oblikovanje logotipa

V primeru, da logotipa še nimate, je smiselno, da izdelavo logotipa prepustite grafičnemu oblikovalcu. Izdelava preprostega logotipa stane okoli 150 €. Logotip boste nato lahko koristili tudi na ostalih promocijskih materialih, in ne samo v spletni trgovini.

Zahtevnost grafičnega in UX oblikovanja

Dizajn, ki zajema grafično oblikovanje in načrtovanje uporabniške izkušnje, je eden tistih dejavnikov, ki najbolj vpliva na ceno izdelave spletne trgovine. Osnovni dizajn je cenejši, saj oblikovalci le prilagodijo grafične in UX elemente na zakupljeni predlogi, ki ima že izdelan osnovni okvir grafične podobe. Unikaten dizajn spletne strani pa zahteva veliko več načrtovanja, popravkov, prilagoditev, kreativnosti in znanja, zato je cena višja.

Tehnična zahtevnost

Programerji lahko uporabijo že pred nastavljene module, ki jih konfigurirajo. Vendar programerji lahko tudi razvijejo komponente po meri oziroma sprogramirajo module, ki jih želite uporabiti v spletni trgovini. Na primer, pri izdelavi spletne trgovine na ključ mora programer zgraditi sistem po vaši meri in ne po predlogi na platformi.

Avtomatizacija in integracije z drugimi sistemi

Cena izdelave spletne trgovine se viša skladno z vašimi potrebami po različnih funkcijah. Vsaka dodana funkcionalnost zahteva več dela, posebej ko gre za številne možnosti pri avtomatizaciji in povezavah z različnimi sistemi. Na primer, spletno trgovino lahko povežete s programom za vodenje zalog, ERP sistemi, računovodskim programom, programom za e-mail marketing, socialnimi omrežji, davčno blagajno, programom za fakturiranje, sistemom različnih dostavnih služb, itd.

Škatle z znakom @

Dodajanje vtičnikov in modulov po izbiri

Platforme, na katerih se gradi spletna stran, ponujajo različne nadgradnje v obliki modulov in vtičnikov. Implementacija teh modulov ni avtomatizirana, zato mora programer vsak modul posebej sprogramirati v spletno trgovino. Na primer, to je lahko modul za izpostavljanje priljubljenih izdelkov, možnost filtriranja izdelkov po ceni, za pospeševanje prodaje in za stalne kupce s popusti, ali pa moduli za zadnje izdelke na zalogi, posebne ponudbe in akcije, ter drugo.

Kompleksnost prodajnega in plačilnega postopka

V primerjavi s spletnimi stranmi je pri spletnih trgovinah zelo pomemben celoten prodajni postopek od dodajanja izdelka v nakupovalno košarico pa vse do zaključka naročila in plačila (npr. načini plačila in izbira dostave, samodejno pošiljanje predračuna, plačilo po povzetju, naročilo brez prijave, preračunavanje v tuje valute, hitra blagajna, kode s popusti, obračun DDV, itd.) Temu delu je potrebno posvetiti veliko pozornosti, pri čemer ne sme prihajati do nobenih napak.

Večjezičnost

Poleg slovenskega jezika lahko v spletno trgovino vključite dodaten tuj jezik, kar je pomembno, če ciljate tudi na tuje kupce. Pravzaprav lahko dodate poljubno število tujih jezikov. Večjezičnost (slovenski jezik in še en dodaten jezik) je običajno vključena že v paket za izdelavo spletne trgovine. V primeru, da temu ni tako, ali pa da potrebujete še en jezik, boste za WordPressov vtičnik WPML doplačali od 80 do 100 €.

SEO optimizacija

Osnovni paketi za postavitev spletne trgovine vključujejo osnovno SEO optimizacijo. To pomeni, da prilagodijo kode glede na spletni brskalnik, nastavijo URL naslove in objavijo stran v iskalniku. Lahko pa se odločite tudi za bolj napredno SEO optimizacijo z namenom večje vidnosti v iskalnikih. Storitev boste dodatno plačali.

Analitika in statistika

Pri izdelavi spletne trgovine lahko nastavijo orodje Google Analytics, s katerim si lahko pomagate tako, da spremljate obisk spletne trgovine, nakupne navade vaših strank, najbolj prodajane izdelke, in podobno. Orodja, ki jih ponuja Google Analytics lahko tudi nadgradite in uporabljate več funkcij, vendar boste za to potrebovali pomoč strokovnjakov, da vam nastavijo želene funkcije.

Cena za izdelavo spletne trgovine

zadovoljna stranka zaključuje spletno naročilo

Veliko ponudnikov za izdelavo spletnih trgovin ima že pripravljene pakete v različnih razredih in za različne potrebe. Razdeljeni so po obsegu del in zahtevnosti del, kar ustreza manjšim, srednje velikim in velikim spletnim trgovinam. Lahko pa se dogovorite tudi za individualno ponudbo, ki bo povsem prilagojena vašim željam in potrebam.

Cena izdelave spletne trgovine je zastavljena na široko, po pogovoru z izvajalcem pa boste lahko dobili bolj konkreten izračun. Nekatera podjetja nudijo tudi možnost plačila na več mesečnih obrokov.

Obseg spletne trgovine Cena za izdelavo spletne trgovine
Osnovni paket za manjše spletne trgovine (do 20 izdelkov); za začetnike v spletni prodaji 900 €
Napredni paket za srednje velike spletne trgovine (do 100 izdelkov) 1400 €
Razširjeni paket za večje spletne trgovine (nad 100 izdelkov) 2000 € +

Doplačilo za domeno, spletno gostovanje in SSL certifikat

Strošku postavitve spletne trgovine, ki ga boste plačali ponudniku storitve, morate prišteti še strošek za registracijo domene, mesečno spletno gostovanje in strošek za letni zakup SSL certifikata.

Registracija domene

Svetovali vam bodo pri izbiri imena domene in vam nudili pomoč pri registraciji domene. Domeno boste morali vsako leto podaljševati.

Cena za registracijo in podaljšanje domene = 10 – 20 € na leto

Spletno gostovanje

Spletno gostovanje lahko uredite tudi pri podjetju, ki je za vas izdelalo spletno trgovino. V ceni za spletno gostovanje je običajno vključena tudi tehnična podpora. Od spletnega gostovanja je odvisna hitrost delovanje vaše strani, zato mora stran gostovati na dovolj zmogljivem strežniku, kar je posebej pomembno za večje spletne trgovine, ki potrebujejo večjo zmogljivost. Cena za spletno gostovanje je odvisna predvsem od velikosti spletne trgovine.

Cena za spletno gostovanje = 10 – 40 € na mesec

SSL certifikat

Za vašo spletno trgovino je smiseln tudi zakup SSL certifikata, ki je namenjen varnemu poslovanju oziroma nakupovanju preko spleta. S tem zavarujete vaše kupce, vaša stran pa bo obiskovalcem prikazana kot varna povezava, zato se bodo prej odločili za nakup preko zaupanja vredne strani. SSL certifikat vam bo zagotovil isti ponudnik spletnega gostovanja, pozanimajte se le, kakšen tip certifikata potrebujete.

Cena za SSL certifikat = 35 € na leto in za eno domeno

Zahtevajte brezplačne ponudbe za izdelavo spletne trgovine