Info center za izvajalce
Nasveti za uspeh
Kako si povečati možnosti, da sklenete posel

Kako si povečati možnosti, da sklenete posel

Naše najboljše mojstre smo vprašali, kako postopajo, da si zagotovijo čim več strank. To so njihovi odgovori.

Primerjam.si je finančno zelo ugodna opcija pridobivanja strank, saj vam zaračuna samo posamezen poslan kontakt stranke in ne odstotka realiziranih poslov. A ko vam enkrat predamo kontakt stranke, ki potrebuje vašo storitev, je vse v vaših rokah. Od vas samih je odvisno, kako se boste angažirali, kako boste pristopili do stranke in v končni fazi, koliko posla si boste zagotovili.

Dobra novica je ta, da si lahko z upoštevanjem nekaj osnovnih napotkov zagotovite dovolj posla, da se vam sodelovanje z nami absolutno izplača.

Pridobivanje zadostnega števila strank je največji izziv vsakega mojstra in obrtnika. Biti dober mojster namreč ni več dovolj, da bi si zagotovili uspeh. Znati morate tudi priti do strank, jih pritegniti in jih prepričati, da posel sklenejo prav z vami. Kako to storiti?

Naše najboljše mojstre smo povprašali, kako oni postopajo, ko prejmejo kontakt stranke, da so izkusili takšno rast. Med njimi so Simon Borštnar iz podjetja Danta, ki je s pomočjo Primerjam.si povečal poslovanje za petino, Peter Štemberger iz podjetja Vodateh, ki je po sodelovanju s Primerjam.si več kot podvojil promet svojega podjetja, arhitektka Staška Zupančič, ki je s Primerjam.si povečala število svojih naročnikov za vsaj trikrat in Daniel Hanžekovič iz podjetja Skupina Hanus, ki je s Primerjam.si dvignilo število povpraševanj za 40%.

Kako so dosegli takšen uspeh? To so njihove skrivnosti:

1. Najpomembnejši je prvi kontakt

Najbolj si boste povečali možnost sklenitve posla, če boste stranko po prejetem povpraševanju hitro kontaktirali in ji pripravili ponudbo. “Stranko se pokliče, se predstavi kaj in kako,” pove Simon Borštnar iz podjetja Danta, ki ima povprečno oceno strank 4,7. Pri tem pa poudarja: “Profesionalen odnos je ključen pri pristopu do stranke. Če ni prvega kontakta, ali pa da je slab, potem bo stranka težko začutila pristnost na drugi strani oz. strokovnjaka, ki bi mu lahko zaupala.”

Če ni prvega kontakta, ali pa da je slab, potem bo stranka težko začutila pristnost na drugi strani oz. strokovnjaka, ki bi mu lahko zaupala. - Simon Danta

Stranki se morate takoj na začetku predstaviti kot dober strokovnjak, ki ji bo znal svetovati in jo voditi skozi začrtan projekt. Po potrebi se pogovorite z njo, odgovorite na njena vprašanja in ji dajte nasvete, če jih potrebuje. Tako se boste v njenih očeh uveljavili kot zaupanja ter spoštovanja vreden profesionalec, kar bo podlaga za uspešno nadaljnje sodelovanje.

2. Povejte stranki, kaj lahko pričakuje

Ko s stranko vzpostavite prvi kontakt, ji predstavite načrt, kako bo vaše sodelovanje potekalo.

“Naročniki imajo radi nek opis principa dela,” pove arhitektka Staška Zupančič, ki ima na Primerjam.si povprečno oceno čistih 5,0. “Če jim lahko nakažeš, opišeš projekt, jim veliko pomeni, tako da sigurno je to najboljša informacija, ki jo lahko daš od sebe - kakšni koraki bodo potrebni, da se doseže njihov rezultat. To pa pomeni tudi dober nastavek za komunikacijo, ker naenkrat lahko odkriješ skupni jezik z naročnikom.”

Najboljša informacija, ki jo lahko daš od sebe - kakšni koraki bodo potrebni, da se doseže njihov rezultat. - Staška Zupančič

To je posebej pomembno za mojstre, ki se s stranko dogovarjajo za dolgoročen projekt, kakršen je zasnova hiše, gradnja hiše in podobno. Tudi pri sklepanju manjših poslov pa mora stranka še pred začetkom sodelovanja vedeti, kako točno bo sodelovanje potekalo, približno časovnico izvedbe projekta in končno ceno.

To ji bo dalo zaupanje v vas in povečalo možnosti, da bo posel sklenila prav z vami.

3. Pozanimajte se, če potrebujete dodatno informacijo za izstavitev ponudbe

Preden izdate ponudbo, se prepričajte, da imate vse potrebne podatke. Daniel Hanžekovič iz Skupine Hanus, ki ima na Primerjam.si povprečno oceno strank 4,5, pove: “Mi stranko potem še sami kontaktiramo, če potrebujemo še kakšne podatke.”

“Stranko je treba jemat kot edinstveno in se z njo pogovoriti, da bo do končne izstavitve ponudbe vse narejeno, kar je bilo dogovorjeno.” Več podatkov kot imate, bolj realna je namreč lahko vaša ponudba, stranka pa bo vaša prizadevanja, da ji čim bolj ustrežete, zagotovo cenila.

4. Na prvo mesto postavite dobrobit stranke

Na koncu pa se morate zavedati, da vsaki stranki niti ne morete ustreči. Večkrat se namreč zgodi, da stranka ni dobro precenila, kaj v resnici potrebuje in potrebuje stvari, ki ji jih vaše podjetje ne more nuditi. V takem primeru je pomembnejše, da ji podate strokoven nasvet in jo poučite o njenih možnostih, četudi to pomeni, da posla ne boste sklenili.

“Mi stranke poskušamo vsaj usmeriti v pravo smer. Velikokrat dobimo povpraševanje, pa ne prodamo, ampak jih usmerimo v primerno rešitev, ali pa mu povemo, da tega sploh ne potrebuje - po večini so pa vsi hvaležni za to,” pove Peter Štemberger iz podjetja Vodateh, ki s Primerjam.si uspešno sodeluje že sedmo leto in ima povprečno oceno strank 4,7. “Če bi bili še agresivnejši, bi bili najbrž še bolj uspešni, ampak mi smo zadovoljni.”

Poleg tega, glede na nizko ceno posameznega kontakta na Primerjam.si posla ne rabite skleniti prav z vsakim poslanim kontaktom, da bi se vam sodelovanje izplačalo.